Projekti, ki dvigujejo profil nogometa v družbi in izboljšujejo status ter javno podobo nogometašev, povečujejo povezanost klubov z lokalnimi skupnostmi in posledično obisk na tekmah. Slovenija si lahko za zgled vzame nekaj bolj urejenih in k temu naravnanih sredin iz tujine, na primer Anglije, kjer se z omenjenimi projekti ukvarjajo že nekaj časa.
Skupaj za dobro nogometa
-
19.12.2016
Nogometaši v Angliji opravijo 40000 družbenokoristnih aktivnosti letno
V zadnjih tridesetih letih je angleški sindikat profesionalnih nogometašev PFA zgradil izjemen program družbenokoristnih aktivnosti, v katerem profesionalni nogometaši sodelujejo pri skoraj 40000 aktivnostih letno.
-
4.8.2015
Svetovno prvenstvo za brezdomce tudi s podporo FIFPro
Združenje FIFPro je sklenilo tri letno partnerstvo s predstavniki organizacije ”Homeless World Cup”, ki je odgovorna za organizacijo svetovnega prvenstva v nogometu za posameznike oziroma ekipe, ki prihajajo iz družbeno ranljivih skupin.
-
22.10.2014
Zaključek aktivnosti v okviru ”Fare Action Weeks 2014”
Jutri se bodo zaključile akcije v okviru mednarodnega projekta Fare Action Weeks 2014, kjer so bili tradicionalno aktivni tudi slovenski nogometaši.
-
15.10.2014
Pokaži diskriminaciji in nasilju rdeči karton
Ob začetku aktivnosti, v okviru mednarodnega projekta FARE Action weeks, smo se o pojavu diskriminacije in nasilja pogovarjali z dvema temnopoltima nogometašema, Jeanom Philippom Mendyjem in Sunnyjem Omoregiem.
-
10.10.2014
Skupaj proti diskrimanciji in nasilju
V prihajajočih dveh tednih se bo zgodilo več kot 2000 aktivnosti v okviru ene največjih družbenih akcij v športu, FARE Football People, s ciljem: širjenje pozitivnega sporočila proti diskriminaciji, rasizmu in spodbujanju raznolikosti.
-
29.5.2014
SPINS se je pridružil humanitarni akciji za ljudi s poplavljenih območij
SPINS in SŠS sta se priključila mnogim posameznikom in organizacijam v humanitarni akciji za ljudi s poplavljenih območij Hrvaške, Bosne in Srbije.
Skupaj za dobro nogometa
Predstavitev projekta
Profesionalni nogometaš ne more postati vsak, čeprav zna velika večina ljudi na svetu brcniti žogo. Postati profesionalni nogometaš oziroma športnik so sanje skoraj vsakega najstnika, a uspe le redkim. Tako je tudi v Sloveniji. Na drugi strani pa se status profesionalnega nogometaša, na ravni slovenskega profesionalnega nogometa ne ceni, oziroma je mnenje splošne javnosti o nogometaših preskromno, premalo samozavestno, premalo ponosno in včasih tudi podcenjevalno. Ob vnovičnih uspehih posameznikov pri nas in v tujini, ko nekateri nogometaši dosegajo že vidne vloge v tujih klubih in ob vnovičnih uspehih reprezentance, se je popularnost nogometa zopet dvignila, vendar bolj na mednarodni ravni.
Vprašanja, kaj vse lahko družbi ali lokalni skupnosti prinese profesionalni nogometaš, niso bila v Sloveniji nikoli resno zastavljena. Nihče se ni nikoli popolnoma postavil v vlogo nogometaša. Včasih
postane monotonost treningov in tekem moteča, zato začne vsak nogometaš iskati svoje možnosti zapolnitve prostega časa in svoje poti pri izobraževanju ter iskanju odgovora na vprašanje, kaj početi po končani karieri. Škoda je praznih tribun na novih slovenskih stadionih, škoda je, da vse več otrok sedi za računalniki in da je problematika negibčnosti otrok v Sloveniji vse večja. Škoda je, da nogometaši niso stalnica na družabnih straneh časopisov, da bi nosili status pomembnih akterjev družbeno odgovornih aktivnosti ali drugih akcij, kot to počnejo njihovi kolegi v tujini.
Vse to je mogoče spremeniti s pomočjo usmerjene komunikacije in vpetosti kar najširše javnosti. Šport, in s tem tudi nogomet, se lahko s takšnim načinom zoperstavi drogam, alkoholu in drugim škodljivim družbenim vplivom. Seveda ne takoj, temveč počasi in zanesljivo ter predvsem sistematično načrtovano.
Povezanost klubov z lokalno skupnostjo
Združenje nogometnih prvoligašev Slovenije predstavlja pomembnega partnerja, tako pri začetnih, kot tudi nadaljnjih aktivnostih v projektu. Sodelovanje z NZS, sodniško ter trenersko organizacijo, pa bi projektu »Za dobro nogometa« še dodatno dvignilo ugled. Nadejamo si, da se bo povprečna gledanost slovenske nogometne lige, s tradicionalnim ponavljanjem/ izvajanjem projekta povečala, kar si slovenski nogomet glede na vedno boljšo infrastrukturo, tudi zasluži. Prav tako si želimo, da začne okolica ceniti in živeti ter se družiti z nogometaši, saj si z odrekanjem, delom, pripadnostjo in načinom življenja to vsekakor zaslužijo.
Projekti, ki dvigujejo profil nogometa v družbi in izboljšujejo status ter javno podobo nogometašev na ta način povečujejo povezanost klubov z lokalno skupnostjo ter posledično povečujejo obisk (dokaz, da nam na dolgi rok lahko uspe je angleški nogometni klub Manchester City, ki je imel preden je izpadel v tretjo ligo povprečno gledanost 33.000 gledalcev, v tretji ligi pa 29.000).
Vse galerije
-
PROJEKTI DRUŽBENE ODGOVORNOSTI IN HUMANITARNI PROJEKTI
-
Glave gor !
-
Nogometaši na tvoji strani
-
Para šport je šport (promocija košarke na vozičkih)
-
Rožnati oktober (Koper)
-
Pokaži diskriminciji rdeči karton. Šteje gol, ne priimek
-
Pokaži nasilju rdeči karton 2011
-
Pokaži nasilju in diskriminaciji rdeči karton 2012
-
Podaj naprej!
-
Podaj naprej! - Pediatrična klinika UKC Ljubljana
-
Pokaži diskriminaciji in nasilju rdeči karton 2014
-
Pokaži diskriminaciji in nasilju rdeči karton 2016
-
Foto galerije
Rožnati oktober (Koper)
V akciji sodeluje tudi Društvo onkoloških bolnikov Slovenije, ki s svojimi prostovoljkami na samih dogodkih opozarjajo na situacijo v raka na dojki Sloveniji, predvsem na samopregledovanje ter redno obvezne preglede za ženske po 50. letu starosti.
SPINS in Združenje prvoligašev Slovenija sta letos dokazala, da se s skupnimi močmi da narediti veliko dobrega tudi skozi nogomet oziroma šport.